Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
  • Налаштування доступності
  • A-
    A+
Пілоти Нацполіції за майже два роки здійснили понад сім тисяч евакуаційних рейсів
Опубліковано 12 квітня 2024 року о 14:25

З квітня 2022-го евакуацією поранених військових займається і поліцейська авіація. Пілоти Національної поліції України врятували понад 2,5 тисячі життів. В грудні 2023-го Суспільне записало розмову з декількома пілотами і розповідає, як працює поліцейська авіація та як на початку вторгнення вдалося вивести гелікоптери з-під обстрілів.


Вдосвіта у закритому ангарі авіатехніки під фонову музику готують гелікоптери до польоту. Оглядають машини, заправляють пальним, перевіряють електроніку. Кожен гелікоптер, пояснюють механіки, — це трансформер. Додаткові крісла — борт пасажирський, без них — транспортний. А щоб вертоліт перетворити на медичний, його оснащують кисневими балонами, ношами та медичним модулем — панеллю, на яку кріплять медобладнання.

«На борту є апарат штучної вентиляції легень, датчик-дефібрілятор, апарат для відсмоктування. Можемо в повітрі проводити серцево-легеневу реанімацію. У нас є прилади, які дозволяють вводити рідину в потрібній кількості й потрібний час, крапельницю ставити», — лікар авіаційної медицини Юрій запевняє, що медичним обладнанням такий вертоліт не поступається швидким.

Ці гелікоптери Airbus H145 франко-німецького виробництва — одні з тих, що прибули в Україну у жовтні 2020-го. Тоді їх передали в Управління авіації та поліції на воді. З 2021-го і до початку повномасштабного вторгнення ними доправляли до медзакладів «важких» пацієнтів або транспортували людські органи чи кров.

24 лютого 2022-го дев’ять з десяти таких вертольотів перебували на Київщині. Керівництво МВС вирішило виводити борти з-під удару. 

«25-го лютого з Києва йшло чотири гелікоптери, ще п'ять — з Київської області. Рухалися ми максимально низько, тому що зверху вже була ворожа авіація. Як кажуть у нас, у льотчиків: «бур’ян збирали на лижі». Сховалися в полі, прожили там три дні, вирішили питання з іноземними колегами про те, щоб можна було гелікоптери перекинути за «ленточку». Ціла історія!», — розповідає начальник Центру авіаційного забезпечення Нацполіції Олександр Таран.


Після звільнення Київської області гелікоптери повернули до України й за рішенням Генштабу авіаполіцію долучили до виконання різних задач. 

«Це не тільки транспортування поранених. Є і доставка лікарів, якщо терміново потрібно прооперувати на місці, і доставка плазми крові», — говорить Таран.

На відміну від армійської авіації, поліцейські вертольоти на передову не залітають, розповідають пілоти Фарход та Влад, які раніше літали на військових машинах. Кожний виліт авіаслужба узгоджує з військовими на місцях, медзакладом та силами ППО. Поранених забирають на майданчиках, куди їх доправляють медслужби бригад.

Одночасно H145 може взяти одного важкопораненого та трьох «легких», які можуть летіти сидячи. Залежно від характеру травм чи поранень, пілоти визначають висоту, швидкість та манеру польоту.

«Ми завжди спілкуємося з лікарями: в якому стані людина, якого характеру пошкодження. Якщо перелом хребта, ти вже не можеш крутитися, вертітися. Стараємось максимально рівну траєкторію тримати. Якщо поранення в грудях — висоту не набираємо. Буває, краще, щоб і не колихнутися — злетіли тихенько, з мінімальними кренами, тангажами», — каже Фарход.

«Була ситуація: у людини гарячка, висока температура. Десь за три хвилини до посадки починається мороз. Потрапляння в такі умови небажане, — пригадує Фарход. — У мене сильно стала падати видимість, скло почало замерзати. Залишилася маленька амбразурка, а ми вже над населеним пунктом, де і висотки. Можна було відійти на запасний аеродром, але 15 хвилин льоту поранений міг не витримати. Вирішили виходити на більш-менш відкритий майданчик, підібраний з повітря, і сідати».

За близько два роки роботи пілоти Нацполіції здійснили понад сім тисяч перельотів та евакуювали більше ніж 2,5 тисячі осіб, кажуть в Центрі авіазабезпечення Національної поліції.

«Було й по три польоти на аеромедевакуацію за день, тобто на одному гелікоптері, при тому, що паралельно ще один чи два борти виконували роботу. Допоки тривають бойові дії, гелікоптери поліції будуть допомагати рятувати військових. А далі плануємо використовувати їх у поліцейських задачах для перекидання спецпризначенців чи патрулювання», — кажуть пілоти.



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux