Це на чверть більше, аніж у 2016 році. Всього ж у минулому році сталося 162,5 тисяч дорожньо-транспортних пригод. З них з вини п’яних водіїв – 5,8 тисяч. На дорогах країни загинули майже 3,5 тисячі людей. Про це сьогодні, 31 січня, повідомив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
Він розповів, що у 2017 році в країні було зареєстровано 27 220 ДТП з постраждалими. 3432 людини загинуло, майже 35 тисяч отримали травми. При цьому переважна кількість ДТП сталися через порушення Правил дорожнього руху.
Зокрема, порушення правил маневрування стало причиною 58,4 тисяч ДТП, в яких загинуло 199 людей. 658 людей загинуло у результаті аварій внаслідок перевищення безпечної швидкості. Керування транспортом у стані сп’яніння спричинило 115 смертей.
Серед інших «популярних» порушень – недодержання дистанції, порушення правил проїзду перехресть, виїзд на смугу зустрічного руху, невиконання вимог сигналів регулювання.
Так, у Житомирській області внаслідок лобового зіткнення автомобілів ВАЗ та «SUZUKI» загинуло 5 людей. На Прикарпатті внаслідок зіткнення легковика з автобусом загинули 4 людини, ще 8 були травмовані. А у Харкові поліція затримала водія автомобіля «Лексус» за вчинення ДТП, у якому загинуло п’ять осіб, ще шестеро було травмовано.
За словами Олексія Білошицького, проблема керування транспортними засобами у стані сп’яніння залишається критичною. У 2016 році були внесені зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, які в рази підвищили відповідальність за керування у стані сп’яніння.
«Проте кількість правопорушень, яку ми зафіксували, свідчить про те, що навіть попри введення такого підвищеного рівня відповідальності, зменшення кількості даного виду правопорушення ми не спостерігаємо», – відзначив Олексій Білошицький.
Він також нагадав, що згідно зі ст. 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції) вчинення такого правопорушення тягне за собою накладання штрафу у сумі 10,2 тисячі гривень та позбавлення права керування транспортними засобами на 1 рік.
Повторне вчинення такого порушення протягом року – штраф у розмірі 20,4 тисячі гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на 3 роки. Втретє – штраф у сумі 40,8 тисяч гривень з позбавленням права керування транспортними засобами на 10 років.
Керівник Департаменту патрульної поліції зауважив, що зазвичай безвідповідальне ставлення до дорожнього руху, зокрема – керування напідпитку, пов’язано із відсутністю необхідного механізму контролю та виявлення такого виду правопорушення.
Так, у серпні у Києві на узбіччі дороги автомобіль «Шевроле Лачетті», за кермом якого перебував нетверезий водій, наїхав на двох пішоходів. Одна дівчинка померла на місці, інша – отримала тілесні ушкодження. У Вінниці патрульні зі стрільбою затримали нетверезого водія, а на Київщині п'яний водій-втікач наїхав на поліцейського.
Відтак потрібен чіткий механізм, який вже давно існує, широко використовується в європейських країнах і приносить свої плоди: зупинка транспортного засобу з метою проведення перевірки.
«І це всі сприймають як нормальну демократичну процедуру. Саме почуття у кожного водія невідворотності покарання – дуже важливий превентивний захід, який має бути у нас забезпечений», – наголосив Олексій Білошицький.
Департамент комунікації
Національної поліції України